In English | På svenska | Tekstin koko A- A+

Tapahtuman viestintä ja markkinointi

Tapahtuman luonteen mukaan on hyvä miettiä, mitä tiedotuskanavia käyttää yleisön tavoittamiseksi. Yleisötapahtuman markkinointi- ja tiedotussuunnitelma sisältääkin tyypillisesti monipuolisen mediavalikoiman: sosiaalinen media ja muu internet, sanomalehdet, radio- ja televisiokanavat, julisteet ja flyerit, tempaukset ja "sissimarkkinointi".

Sähköiset viestintäkanavat

UBI-näytöt
Ovat eri puolille Oulun ydinkeskustaan asennettuja suuria julkisia vuorovaikutteisia näyttölaitteita. UBI-näyttöjen sijainnit ja lisätietoja UBI-näyttöjen sivulta.

Loistonäyttö (Rotuaarin screeni)
On Oulun Rotuaarilla sijaitseva suuri loistonäyttö. Näyttö tarjoaa tietoa ja tunnelmia Oulusta, esittelee uusia sisältöjä meiltä ja maailmalta sekä luo kaupunkimaista tunnelmaa keskustaan. Näytöllä esitetään myös mainoksia. Näytön mainospaikoista lisää Loistonäytön sivulta.

Tapahtumakalenteri
Muista lisätä tapahtumasi myös tapahtumakalenteriin. Oulun Matkailu Oy on toteuttanut kaupungin käytössä olevan tapahtumakalenterin yhteistyössä sanomalehti Kalevan kanssa. Tapahtumia pääsee lisäämään Kalevan menokalenterin kautta (www.kaleva.fi/menot). Tapahtuman lisääjän tulee rekisteröityä palvelun käyttäjäksi. Lisätty tapahtuma näkyy sekä Kalevan että Oulun matkailun kalentereissa ja Kalevan toimitus voi käyttää tapahtumaa myös painetun lehden menopalstalla.

Oulun Matkailu Oy:n tapahtumakalenteri

Seudun paikallisradiot ja sanomalehdet

Päivitetyn listan saa Oulun kaupungin viestinnästä, Eila Vähäkuopukselta eila.vahakuopus(a)ouka.fi

Muut viestintäkanavat

Banderolli Rotuaarin yllä

Rotuaarin yllä olevasta banderollipaikasta vastaa Oulun Liikekeskus ry. Lisätietoja banderollipaikasta: p.08 374 976 tai info(at)oulunliikekeskus.fi

Vapaan ilmoittamisen pilarit

Vapaan ilmoittamisen pilarien sijainti tästä. Vapaan ilmoittamisen pilareihin saa kuka tahansa laittaa mainoksiaan ilman lupaa. Vapaan ilmoittamisen pilareita ei hoida kukaan, joten mainosten kiinnittäjän tulee poistaa julisteensa, kun tapahtuma on pidetty.

Tilapäinen mainos- ja viitoitusluvat

Tilapäinen mainostaminen ja / tai viitoituksen asettaminen on yleensä luvanvaraista toimintaa, johon lupa haetaan Yhdyskunta- ja ympäristöpalveluista 21 vrk ennen tapahtumaa.

Neuvoja ja vinkkejä:

Millainen on hyvä tiedote?
Oululaisia mainostoimistoja