In English | På svenska | Tekstin koko A- A+

Yleisiä kysymyksiä Yleisiä kysymyksiä

Mitä teen, jos haluan vaihtaa terveysasemaa tai hyvinvointikeskusta?
Jos kuntalainen haluaa vaihtaa terveysasemaa tai hyvinvointikeskusta, tulee hänen tehdä vaihdostaan ilmoitus. Jos mahdollista, ilmoitus olisi hyvä tehdä internetissä. Palvelu vaatii pankkitunnukset.

Kuka vaihdosta ilmoittaa?
Jokainen ilmoittaa vaihdostaan itse. Alaikäisten (alle 18-v.) lasten puolesta ilmoituksen tekee huoltaja. Verkkopalvelussa voi tehdä ilmoituksen kaikista perheenjäsenistä.

 

Ilmoitus Internetissä vai paperilomakkeella?
Ensisijaisesti toivotaan, että jokainen, jolla on mahdollisuus tietokoneen käyttöön ja omistaa pankkitunnukset, ilmoittaisi valinnastaan internetissä.

Jos kuntalaisella ei ole mahdollisuutta sähköiseen ilmoittamiseen, hän voi ilmoittaa valinnastaan paperilomakkeella.

Paperilomakkeella ilmoitettaessa jokaisesta henkilöstä tulee täyttää erillinen lomake. Lomakkeen saa tulostettua täältä.

Milloin valinta tulee voimaan?
Jos kuntalainen tekee ilmoituksen sähköisesti, on valinta voimassa välittömästi. Paperilla tehty ilmoitus tulee voimaan 3 viikon kuluessa.

Voiko valittua terveysasemaa tai hyvinvointikeskusta vaihtaa myöhemmin?
Terveysasemaa tai hyvinvointikeskusta voi vaihtaa halutessaan. Lisäksi vaihdon voi tehdä aina, kun muuttaa uuteen osoitteeseen.

Miten käy, jos muuttaa eri osoitteeseen?
Terveysasema muuttuu automaattisesti osoitteen mukaiseksi, mikäli erillistä valintaa ei ole tehty.

Koskeeko valinta kotisairaanhoitoa?
Valinta ei koske kotisairaanhoitoa. Kotisairaanhoito on Oulun kaupungissa keskitetty kotipalvelun yhteyteen. Jos olette kotisairaanhoidon potilaana, ottakaa valintaan liittyvässä asiassa ensin yhteyttä alueenne kotihoitoon.Kotihoidon toimistojen yhteystiedot.

Virheilmoitukset sähköistä ilmoitusta tehdessä?
Jos palvelussa on käyttökatkos, jotkut internetselaimet antavat käyttäjälle virheilmoituksen. Näiden ilmoitusten sisältö riippuu käyttäjän selaimesta, ei palvelun tuottajasta.