In English | På svenska | Tekstin koko A- A+
A-Ö
HAKEMISTO

Etäkonttori henkilöstölle

Oulun kaupungin työntekijöiden käyttöön on avattu Etäkonttori, joka mahdollistaa tiettyjen selainkäyttöisten palveluiden kuten Akkunan ja selainsähköpostin helpon ja turvallisen etäkäytön internetistä käsin, esimerkiksi omalta kotikoneelta.

Etäkonttori on käytössä kaikilla oulunkaupunki-toimialueen henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen haltijoilla ilman eri tilausta.

Etäkonttori sijaitsee osoitteessa https://etakonttori.oulunkaupunki.fi ja siihen kirjaudutaan ouka-käyttäjätunnuksella ja salasanalla internetistä. Se ei ole käytettävissä ouka-verkon sisältä. Etäkonttoria käytetään www-selaimen avulla eikä se vaadi käyttäjältä erillisen asiakasohjelmiston asennusta.

Tällä hetkellä Etäkonttorissa julkaistut sovellukset ovat:

  • Akkuna-intranet
  • Henkilöstöhallinnon itsepalvelu (Personec ESS)
  • Ostolaskujen käsittely (IP Thin Client)
  • Matkahallinta (M2)
  • Henkilöstökassan web
  • Selainsähköposti (Outlook Web Access) lukuunottamatta opetuksen eduouka.fi-posteja
  • Kuntatoimisto (KTweb)

Etäkonttori tukee liikkuvaa työtä, tiedon saavutettavuutta ja etätyötä ja siten luo mahdollisuuksia työn tehostamiselle ja työntekijöiden tasavertaiselle tiedon saannille.

Huomaa, että Etäkonttorin käyttö edellyttää henkilökohtaista oulunkaupunki-toimialueen käyttäjätunnusta. Joidenkin sovellusten käyttö voi edellyttää selainlaajennusten (esimerkiksi Java) asentamista.

 

Lisätietoja: Oulun Tietotekniikan asiakastuki.