In English | På svenska | Tekstin koko A- A+

Ajankohtaista Ajankohtaista

< Takaisin

Osallistu Oulun kaupungin tulevaisuuden palvelupisteiden kehittämiseen

Oulun kaupungin uudessa palvelupistemallin raportissa on tehty esitys kuntalaisten tulevista matalan kynnyksen palvelupisteistä. Palvelupisteistä kuntalaiset saavat palvelua ja ohjausta monenlaisissa asioissa. Raportti pureutuu tulevaisuuden pisteisiin, niiden sijaintiin ja palveluihin.

Uudesta mallista pyydetään kuntalaisilta palautetta kesäkuun 19. päivään mennessä. Raportti on nähtävillä otakantaa-sivuilla, jossa aiheesta voi käydä keskustelua.

Otakantaa-kyselyyn pääsee suoraan tästä linkistä https://www.otakantaa.fi/fi/hankkeet/55/

Kuntalaisten kommentit ja ehdotukset kootaan yhteen ja otetaan huomioon. Syksyllä raportti etenee kaupunginhallituksen päätettäväksi.

Palvelupisteitä alueellisesti ja kohderyhmittäin

Oulun kaupungin asiakaspalvelujen Oulu10-palvelujen laajan palveluvalikoiman palvelupisteet olisivat jatkossa neljässä paikassa: nykyisessä Torikatu 10:ssä, Haukiputaan aluekirjastossa, Kiimingin Syke-talolla sekä Oulunsalon Kapteenin aluekirjastossa. Myös Yli-Iin ja Ylikiimingin hyvinvointipisteiden yhteydessä toimisi Oulu10:n palvelupisteet. Kuntalaisten näkökulmasta sekä palvelujen saatavuus että palvelusisällöt laajenevat ja asioimistarve useammassa paikassa vähenee.

Yhteisötiloja esitetään olevan kolme: Honkapirtti, Aleksinkulma ja Oulunsalon entinen kunnantalo. Asukastupa-nimityksestä luovutaan, ja niiden toiminta tulee osaksi kuntalaisten olohuone-toimintaa. Nuorten matalan kynnyksen pal­veluita on saatavissa Byströmin nuorten palveluista kaupungin keskustassa, joka on palvelukes­kus alle 30-vuotiaille oululaisille nuorille.

Järjestövetoinen keskusta-alueella sijaitseva Kump­panuuskeskuksen neuvontapiste tarjoaa matalan kynnyksen neuvontaa ja ohjausta, vertaisryhmätoimintaa sekä tapahtumia, joiden avulla kansalaisia ohjataan järjes­tötoimintaan.  Monikulttuurikeskus Villa Victor kaupungin keskus­tassa tarjoaa toimintaa niin Oulussa asuville ulkomaalais­taustaisille asukkaille kuin kantaväestöllekin.

Nykyisestä kolmesta olemassa olevasta hyvinvointipisteestä (Ylikiiminki, Yli-Ii ja Välke Höyhtyällä) tehdään erillisarvio tämän vuoden aikana. Mahdollisten uusien hyvinvointipisteiden tarpeeseen otetaan kantaa meneillään olevassa pohjoisen hyvinvointialueen suunnittelussa.

Tärkeänä raportissa on pidetty kuntalaisten hyvinvointia, mutta myös omaa vastuuta ja yhteisöllisyyttä.  Palvelupisteisiin halutaan myös sähköisten palvelujen neuvontaa, jotta kaikilla on mahdollisuus oppia hoitamaan asioitaan myös netissä.

 

Lisätiedot:
Oulu10-palvelut, Minna Rekilä-Similä, puh. 044 703 0612
Kuntalaisvaikuttaminen ja yhteisötoiminta, Pasi Laukka, puh. 044 703 1638
Työryhmän puheenjohtaja, hyvinvointipalvelujen kehittämisjohtaja, Sirkka-Liisa Olli, puh. 044 703 4744


Asiakaspalvelu, Oulu10

  • Käyntiosoite work Oulu10 A, Torikatu 10, 90100 OULU
  • Postiosoite postal PL 27 90015 OULUN KAUPUNKI
  • Puhelin Asiakaspalvelu work 08 558 558 00, ma - to klo 8 - 17 ja pe 8 - 16 (tämä numero ei ole puhelinvaihde)

    Kaupungin puhelinvaihde work 08 558 410
  • Sähköposti
  • Aukioloajat Ma - to 8 - 18 ja pe 8 - 16, (arkipyhiä edeltävinä arkipäivinä klo 8 - 16)
  • Katso mahdolliset poikkeukset aukioloajoissa
Tiedot esitetään hCard-muodossa.