In English | På svenska | Tekstin koko A- A+
A-Ö
HAKEMISTO

Kuljetuspalvelut Kuljetuspalvelut

Kaikille avoin palveluliikenne

Palveluliikenne Onni on osa kaikille avointa joukkoliikennettä ja siinä on erityisesti otettu huomioon ikääntyneiden ja toimintaesteisten henkilöiden tarpeet.

Palveluliikenne on perinteisen linja-autoliikenteen ja taksiliikenteen välimuoto: palveluliikenne kulkee aikataulujen mukaisesti, mutta asiakas kuljetetaan tarvittaessa ovelta ovelle, jos tämä asuu kohtuullisen etäisyyden päässä Onnin reitiltä. Tiedustelut Onni-infosta, yhteystiedot oikealla.
 
Ylikiimingin Onni-liikenteestä voi tiedustella yhteispalvelupisteen numerosta 044 497 0642.
 
Oulussa liikennöi myös kolme Citybussin linjaa keskustan ja lähialuiden välillä. Katso aikataulut.

Kuljetuspalvelut vammaisille ja vähävaraisille ikääntyneille
 
Kuljetuspalvelu on tarkoitettu vammaisille ja vähävaraisille ikääntyneille, jotka eivät pysty käyttämään yleisiä kulkuneuvoja (ks. kriteerit). Kuljetuspalveluun oikeutetulla 65 vuotta täyttäneellä on mahdollisuus saada 4–12 yhdensuuntaista taksimatkaa kuukaudessa. Asiakasmaksu on julkisen joukkoliikenteen mukainen kertamaksu. Kuljetuspalvelua haetaan oman asuinalueen palveluohjauksesta, yhteystiedot oikealla.
 
Ikääntyneet voivat olla vamman tai sairauden perusteella oikeutettuja vammaispalvelulain mukaisiin kuljetuspalveluihin, katso vammaispalveluiden kuljetuspalvelut.
 
Lisätietoja kuljetuspalveluiden käyttöön liittyvistä asioista:
Palvelusihteeri p. 044 703 6474
 
Tietoa kulkemisesta ja pysäköinnistä myös ikääntyneille suunnatusta palvelukoosteesta, hyvinvoinnin tarjottimesta.

Palveluohjaus

  • Käyntiosoite work Vanhantullinkatu 4, 2. krs, 90100 Oulu,
  • Puhelin Erityisryhmien palvelut
    work 044 703 5275 (ma-pe klo 9-11)
    Ikäihmisten palvelut
    work 050 571 0494 (ma-pe klo 9-11)
  • Verkkosivut Palveluohjausyksikkö
  • Aukioloajat Toimisto avoinna ma-pe klo 9-11 ja 12-15
  • Yllä olevat numerot on tarkoitettu ensisijaisesti uusille asiakkaille. Erityisryhmien asiakkaat, jotka saavat jo palvelua, voivat soittaa omalle työntekijälleen arkisin klo 10-11. Ikäihmisten palveluja jo saavat asiakkaat voivat soittaa omalle työntekijälleen arkisin klo 12–13

Tiedot esitetään hCard-muodossa.