In English | På svenska | Tekstin koko A- A+
A-Ö
HAKEMISTO

OuluHealth Tieto Hack OuluHealth Tieto Hack

Tieto ja OuluHealth -verkosto järjestivät 22.4.–23.4.2016 hackathonin, joka tarjosi nuorille sovelluskehittäjille ja terveydenhuollon ammattilaisille mahdollisuuden osallistua alan ekosysteemin, teknologian ja ratkaisujen kehittämiseen. Tapahtumassa kilpailijat haastettiin innovoimaan ratkaisuja, joilla eri järjestelmät ja laitteet toimivat saumattomasti yhteen ja antavat hoitoalan ammattilaisille juuri oikean ja ajantasaisen tiedon hyvän ja turvallisen hoidon varmistamiseksi. Kehitysympäristönä oli Tiedon modulaarinen Lifecare-potilastietojärjestelmä. 
 
Terveydenhuollon innovaatiomoottorina Oulun seudulla toimivan OuluHealth -verkoston edustajina tapahtumassa olivat mukana Oulun kaupunki ja Oulun yliopistollinen sairaala (OYS), jonka OYS TestLabissa hackathon myös toteutettiin. Tapahtumayhteistyötä tehtiin myös Oulun ammattikorkeakoulun, Oulun yliopiston sekä Oulun kaupungin #6Aika Avoin data ja rajapinnat -hankkeen kanssa.
 
HAASTEET oli jaettu kahteen sarjaan:
 
Integraatiot-sarjassa haettiin ratkaisuja, joilla voidaan mm. liittää uusia laitteita tai erikoisaloihin liittyviä sovelluksia Lifecare-järjestelmään ja näin tehostaa terveydenhuollon prosesseja.
 
Analytiikka-sarjassa etsittiin ratkaisuja johtamiseen sekä ennusteita itse hoitoon. Sarjassa hyödynnettiin sekä Lifecare-järjestelmän tietoja että Oulun kaupungin #6Aika Avoin data ja rajapinnat -hankkeessa kokoamaa avointa dataa.
 
AINEISTOT
 
Tiedon Lifecare-järjestelmän sertifioidut avoimet rajapinnat
 
Oulun kaupungin avoin data-aineisto: http://www.ouka.fi/oulu/oulu-tietoa/avoin-data-aineisto. 
 
TAPAHTUMA SIVUT:
 
 http://sites.tieto.com/ouluhealthhack-en (event info site in English)
 
Tapahtumaa pystyi seuraamaan Twitterissä:  #OuluHealth #Tietohack #6Aika #avoindata
 
TIEDOTE HACKATONIN TULOKSISTA 25.4.2016: 
 
 
 
Team-Zohan palkittiin 6Aika Avoin data ja rajapinnat hankkeen kunniamaininnalla. 
 

KIITOS kaikille OuluHealth Tieto Hack -tapahtumaan osallistuneille!