In English | På svenska | Tekstin koko A- A+
A-Ö
HAKEMISTO

Usein kysyttyjä kysymyksiä Usein kysyttyjä kysymyksiä

 

eReseptit voi uusia Omakanta-palvelussa, ja voimassa olevat reseptit näkyvät valtakunnallisessa Kanta-palvelussa, www.kanta.fi.

Miksi en löydä lapseni tietoja neuvolan ajanvarauspalvelusta?
Ota yhteys terveysaseman henkilökuntaan verkkoneuvonnan kautta ja pyydä lisäämään sähköisen järjestelmän yhteystietoihin omat yhteystietosi. Tämän jälkeen asiointi onnistuu.

Ajan varaaminen onnistuu ao taulukon mukaisen aikojen puitteissa:

2-vuotistarkastus

1v 10kk- 2v 3kk

3-vuotistarkastus

2v 10kk- 3v 3kk

4-vuotistarkastus

3v 10kk- 4v3kk

5-vuotistarkastus

4v 10kk- 5v 3kk

6-vuotistarkastus

5v 10kk- 6v 3kk

Miksi en voi varata aikaa?

Hammashoitolan ajanvaraukseen edellytetään ajanvarauskutsua. Röntgenajanvaraukseen vaaditaan lähete terveysasemalta/hyvinvointikeskuksesta tai muusta Oulun kaupungin hyvinvointipalvelun yksiköstä.


Miksi laboratoriokokeiden tulokset eivät ole palvelussa?
Omahoitopalvelussa näkyvät ainoastaan terveysasemien laboratorioissa ja kaupunginsairaalassa otetut kokeet, ei esimerkiksi Oys:n laboratorion.

Lisäksi on tutkimuksia, joiden tulokset eivät tule palveluun. Näitä ovat genetiikka, mikrobiologia ja patologia.

Miksi palvelu kirjaa minut ulos kesken kaiken?
Turvallisuussyistä palvelu kirjaa ulos 30 min kuluessa, jos käyttäjä ei käytä palvelua. Ennen uloskirjautumista, palvelu ilmoittaa asiasta ja voit jatkaa palvelun käyttöä painamalla "jatka käyttöä" painiketta.

Miten voin antaa palautetta Omahoitopalvelun käytettävyydestä tai ongelmista?
Palvelun yläreunassa on Palaute-painike, joka on tarkoitettu Omahoitopalveluun liittyville palautteille. Jos haluat antaa palautetta esimerkiksi terveysaseman palvelusta, niin käytä kaupungin yleistä palautelomaketta. Jos haluat kysyä omaan terveyteesi liittyviä kysymyksiä, voit lähettää viestin terveysasemalle (Omahoidon Viestit-osio).

Voinko siirtää ja perua kaikkia jo varaamiani aikoja?
Omahoitopalvelun kautta ei voi perua tai siirtää puhelimitse varattuja aikoja. Voit muuttaa aikaa soittamalla ko. asiakaspalvelunumeroon.

Mistä tiedän, milloin viestiini vastataan tai tulokset ovat luettavissa?
Jos halut tiedon palveluun saapuneesta viestistä tai tuloksista, voit lisätä asetuksiin oman sähköpostiosoitteesi.

Näenkö lapseni laboratoriotulokset?
Lapsen laboratoriokokeita ei näe palvelun kautta.

Mistä varaan ajan laboratoriotutkimuksiin?

Laboratoriotutkimuksiin varataan aika Nordlabin sivuilta: www.nordlab.fi/ouluajanvaraus


Miksi sivu on tyhjä ja antaa virheilmoituksen?
Kokeile seuraavaa: tyhjennä selaimen välimuisti (työkalut välilehden kautta) ja päivitä selainversio uudempaan.