Uutiset ja tiedotteet Uutiset ja tiedotteet

< Takaisin

Oulu10 saanut kiitosta asiakaspalvelustaan

Oulu10-palvelujen asiakaspalvelu on saanut viime aikoina kiitosta asiakaspalvelustaan. Hyvää palautetta on vastaanotettu sekä kaupungin palautekanavasta että mystery shopping -tutkimuksesta. Aulassa sijaitsevalla pikakyselyllä tulos on yleensä 4,5/5. Pikapalautteita annetaan noin sata kuukaudessa. Erityisen tyytyväisiä kaupunkilaiset ovat kasvokkaiseen asiointiin, chat-palveluun sekä Facebookin Messenger -sovelluksen käyttöön.

Asiakaspalvelua on kehitetty yhden luukun periaatteeksi sekä monikanavaiseksi yhteistyössä toimialojen asiantuntijoiden kanssa. Kuntalainen saa palvelua Oulu10:n palvelupisteissä ja eri välineissä niin puhelimella, paikan päällä kuin sähköisesti. Myös muita konkreettisia uudistuksia on otettu käyttöön, kuten chat-palvelun laajentuminen sekä salamatulkkaus, joka on auttanut vieraskielisten asioinnissa. Myös pop up -palvelupisteitä on kokeiltu esimerkiksi oppilaitoksissa ja kauppakeskuksissa.

Yksi asiakaspalvelua parantava uudistus on Kuukkeli-niminen Sharepoint-pohjainen työkalu, joka vähentää turhaa sähköpostiliikennettä. Työntekijät pääsevät itse hallinnoimaan tiedostojaan ja pitämään kaikki ajan tasalla asioistaan ja yhteystiedoistaan.

Mystery shopping -tutkimuksen avulla on saatu lisätietoa palveluista ja voitu parantaa sitä lyhyelläkin aikavälillä. Asiakaspalvelun kehittäminen on osa Avoin osallisuus ja asiakkuus -osahanketta, joka kuuluu 6Aika-hankkeeseen.


Ilmoitukset ja kuulutukset Ilmoitukset ja kuulutukset

Oulun kaupungin ilmoitukset ja kuulutukset liitteineen voi lukea osoitteessa www.ouka.fi/kuulutukset

Suosittelemme

Päätöksenteon uusimmat kokousasiakirjat

Suorat lähetykset valtuuston kokouksista