Asiakkaan oikeudet

Löydät näiltä sivuilta tietoa muun muassa hoitotakuun ja vanhuspalvelulain toteutumisista, terveysaseman vaihtamisesta sekä sosiaali- ja potilasasiamiesten palveluista.

Ilmoita läheltä piti - ja muut turvallisuustilaneet

Asiakas tai hänen läheisensä voi tehdä ilmoituksen hoidon tai palvelun aikana havaitsemastaan turvallisuus- tai läheltä piti -tilanteesta. Näillä tarkoitetaan asiakkaan turvallisuuden vaarantanutta tapahtumaa, joka aiheutti tai olisi voinut aiheuttaa haittaa asiakkaalle (esimerkiksi kaatuminen käytävällä kääntyneen matonreunan vuoksi).

Tee ilmoitus turvallisuuden vaarantaneesta tilanteesta.

Tee lastensuojelu- tai muu sosiaalihuollon ilmoitus

Jos olet huolissasi lapsen, vanhuksen tai muun oululaisen kuntalaisen hyvinvoinnista, voit tehdä lastensuojeluilmoituksen, vanhustensuojeluilmoituksen tai muun ilmoituksen tai yhteydenoton sosiaalipalveluihin. Ilmoitusten ja yhteydenottojen myötä henkilön ja perheen tilanne selvitetään, ja he saavat tarvittaessa apua.

Lue aiheesta lisää osoitteesta www.ouka.fi/huoli.

Anna palautetta

Ouka.fi/palaute

Voit antaa asiakaspalautetta myös yksikön palautelaatikkoon tai mahdollisella asiakaspalautelaitteella.

Seuraa hyvinvointikeskusten asiakaspalautelaitteilla annettua asiakastyytyväisyyttä hyvinvointikeskusten sivuilta.