Oulu on mukana edistämässä työhyvinvointia ja kasvattamassa asiakasarvoa
Oulun kaupunki on mukana tutkimushankkeessa ”Merkityksellinen työ asiakasarvon luomisessa kuntien palveluissa” (METKU), jossa kehitetään henkilöstölähtöisesti asiakaspalvelua.
- Keskiössä on työn merkityksellisyys. Miten asiakaspalvelutyötä tekevät henkilöt, asiakaspalvelun kehittäjät ja johto kokevat oman työnsä merkityksen ja miten se vaikuttaa asiakaspalveluun, kertoo henkilöstöjohtaja Ville Urponen.
Oulussa tutkimuskohteena on digitaaliset palvelut ja erityisesti digitaalinen tekoälyä hyödyntävä OuluBot. Oulun kaupunki kehittää asiakkaille tarjottavien asiakaspalveluiden laatua, monikanavaisuutta ja kuntalaisia osallistavia palvelurajat ylittäviä asiakaspalvelukanavia ja palveluprosesseja. Tavoitteena on ihmislähtöisyyden lisääminen, palveluiden vaikuttavuuden parantaminen, tuottavuuden kasvattaminen ja kilpailukyvyn vahvistaminen.
– Toteutamme tutkimusta laajamittaisilla haastatteluilla mukana olevien kaupunkien organisaatioissa. Tutkimushankkeen tulosten pohjalta toteutamme työhyvinvointia kehittävän mallin, mikä sisältää itsearviointimateriaalin työn merkityksellisyydestä sekä koulutuspaketin, sanoo hankkeen tutkija Päivikki Kuoppakangas.
Käyntiosoite workOulu10 A, Torikatu 10, 90100 OULU
Postiosoite postalPL 2790015OULUN KAUPUNKI
Puhelin 08 558 558 00, workma–to klo 8–18 ja pe sekä arkipyhiä edeltävinä arkipäivinä 8–16 Chat: workma–to klo 8–21 ja pe sekä arkipyhiä edeltävinä arkipäivinä klo 8–16
WhatsApp-viestit: cell0400 111 001, ma–to klo 8–21 ja pe sekä arkipyhiä edeltävinä arkipäivinä klo 8–16
Sähköpostioulu10@ouka.fi
AukioloajatTorikadun asiointipiste on avoinna 1.12.2020–14.3.2021 ma-pe klo 9–16, mutta palvelee ajanvarauksella myös ilta-aikaan ma–to klo 16–18. Varaa asiointiaika ilta-ajalle Käteisen rahan käyttöä ei suositella toistaiseksi. Maksamista suositellaan yleisimmillä pankki- tai luottokorteilla.