Ajankohtaista

< Takaisin

OuluBotin ensimmäinen pilottikokeilu alkaa Oulun joukkoliikenteen asiakaspalvelussa

Oulunjoukkoliikenne.fi-sivustolla pääsee testaamaan OuluBotia 2.11. alkaen. OuluBot on kuntalaisen virtuaalinen avustaja, joka auttaa mm. joukkoliikenteen matkakortteihin, matkalippuihin, matkustamiseen ja matkavyöhykkeisiin liittyvissä yleisissä kysymyksissä. Lisäksi OuluBotille voit antaa palautetta ja kehittämisideoita.

OuluBot vastaa asiakkaiden kysymyksiin vuorokauden ympäri ja pystyy palvelemaan satoja asiakkaita yhtä aikaa. Mikäli OuluBot ei pysty vastaamaan asiakkaan kysymykseen, keskustelu voidaan siirtää suoraan Livechattiin asiakasneuvojalle silloin, kun livechat on avoinna.

”OuluBotin pilottikokeilussa hyödynnettiin kaupungin aiempaa chat-historiaa sekä ensimmäistä kertaa suomenkielistä neuroverkkoihin perustuvaa tekoälyä. Oulu10:n asiakaspalvelu ja Oulun joukkoliikenne kehittävät OuluBotia ja sen osaamista päivittäin. Jatkossa OuluBotia tullaan laajentamaan myös muihin kaupungin palveluihin”, kertoo projektipäällikkö Sirpa Myllymäki.

OuluBot -hanke on BusinessFinlandin ja Oulun kaupungin rahoittama kehittämishanke, joka toteutetaan innovaatiokumppanuuteen perustuvana yhteiskehittämisenä Digital Workforce Oyn ja FrontAIn kanssa.

Jakolinkki

Asiakaspalvelu, Oulu10

  • Käyntiosoite work Oulu10 A, Torikatu 10, 90100 OULU
  • Postiosoite postal PL 27 90015 OULUN KAUPUNKI
  • Puhelin 08 558 558 00, work ma–to klo 8–18 ja pe sekä arkipyhiä edeltävinä arkipäivinä 8–16
    Chat: work ma–to klo 8–21 ja pe sekä arkipyhiä edeltävinä arkipäivinä klo 8–16

    WhatsApp-viestit: cell 0400 111 001, ma–to klo 8–21 ja pe sekä arkipyhiä edeltävinä arkipäivinä klo 8–16
  • Sähköposti
  • Aukioloajat Ma–to 8–18 ja pe 8–16 (arkipyhiä edeltävinä arkipäivinä klo 8–16)
    Käteisen rahan käyttöä ei suositella toistaiseksi. Maksamista suositellaan yleisimmillä pankki- tai luottokorteilla.
  • Katso mahdolliset poikkeukset aukioloajoissa
Tiedot esitetään hCard-muodossa.