Kuljetuspalvelut

Kaikille avoin palveluliikenne

Palveluliikenne Onni on osa kaikille avointa joukkoliikennettä ja siinä on erityisesti otettu huomioon ikääntyneiden ja toimintaesteisten henkilöiden tarpeet.

Palveluliikenne on perinteisen linja-autoliikenteen ja taksiliikenteen välimuoto: palveluliikenne kulkee aikataulujen mukaisesti, mutta asiakas kuljetetaan tarvittaessa ovelta ovelle, jos tämä asuu kohtuullisen etäisyyden päässä Onnin reitiltä. Tiedustelut Onni-infosta.
 
Oulussa liikennöi myös kolme Citybussin linjaa keskustan ja lähialuiden välillä. Katso aikataulut.
Kuljetustuki huonokuntoisille ja ikäihmisille
 
Sosiaalihuoltolain mukainen liikkumista tukeva palvelu on tarkoitettu ikääntyneille ja muille oululaisille, jotka eivät pysty käyttämään yleisiä kulkuneuvoja huonokuntoisuutensa vuoksi (ks. kriteerit). Palvelu on kohdennettu pienituloisille ja sen myöntämisessä käytetään harkintaa.
Yli 65-vuotiaille palvelu haetaan ikäihmisten palveluohjauksesta. Muita palvelee erityisryhmien palveluohjaus.
 
Liikkumisen tukea on esimerkiksi julkisten liikennevälineiden käytön ohjaus ja harjoittelu, saattajapalvelu ja ryhmäkuljetukset. Jos edellä mainitut tavat eivät sovellu, tukea voi saada myös taksi- tai invataksikuljetuksena 4–12 yhdensuuntaista matkaa kuukaudessa. Asiakasmaksu on julkisen joukkoliikenteen mukainen kertamaksu. Kyytejä ei voi saada henkilö, jolla on oikeus vammaispalvelulain mukaiseen kuljetuspalveluun.
 
Lisätietoja liikkumisen tukimuodoista:
Palvelusihteeri p. 044 703 6474
 
Tietoa kulkemisesta ja pysäköinnistä myös 65+ -palvelukoosteesta.
 

Hae sähköisesti

 

 

 

Hae paperisesti

Vammaispalveluiden kuljetuspalvelua (word) /(pdf)

Sosiaalihuoltolain kuljetuspalvelua (word) / (pdf)

Ikäihmisten ja erityisryhmien palveluohjaus

  • Käyntiosoite work Vanhantullinkatu 4, 2. krs, 90100 Oulu
  • Puhelin Erityisryhmien palvelut
    work 044 703 5275 (ma–pe klo 9–11 ja 12-15)
    Ikäihmisten palvelut
    work 044 703 4973 (ma–pe klo 9–15)
  • Aukioloajat Toimisto ma–pe klo 9–11 ja 12–15
  • Yllä olevat numerot on tarkoitettu ensisijaisesti uusille asiakkaille. Palveluita jo saavat vammaispalvelu- ja mielenterveysasiakkaat voivat soittaa omalle työntekijälleen ke 10–11 ja kehitysvamma-asiakkaiden asioissa ma ja to klo 10-11. Ikäihmisten palveluja jo saavat asiakkaat voivat soittaa omalle työntekijälleen ma–pe klo 8–16.

Tiedot esitetään hCard-muodossa.