Kuljetuspalvelut - Tukea kotiin - Ikääntyminen - Ikääntyminen - Oulun kaupunki

Kuljetuspalvelut Kuljetuspalvelut

Kaikille avoin palveluliikenne

Palveluliikenne Onni on osa kaikille avointa joukkoliikennettä ja siinä on erityisesti otettu huomioon ikääntyneiden ja toimintaesteisten henkilöiden tarpeet.

Palveluliikenne on perinteisen linja-autoliikenteen ja taksiliikenteen välimuoto: palveluliikenne kulkee aikataulujen mukaisesti, mutta asiakas kuljetetaan tarvittaessa ovelta ovelle, jos tämä asuu kohtuullisen etäisyyden päässä Onnin reitiltä. Tiedustelut Onni-infosta.
 
Oulussa liikennöi myös kolme Citybussin linjaa keskustan ja lähialuiden välillä. Katso aikataulut.
Kuljetuspalvelut yli 65-vuotiaille
 
Sosiaalihuoltolain mukainen liikkumista tukeva palvelu on tarkoitettu pienituloiselle ikääntyneelle, joka ei pysty käyttämään yleisiä kulkuneuvoja (ks. kriteerit). Kuljetuspalveluun oikeutetulla 65 vuotta täyttäneellä on mahdollisuus saada 4–12 yhdensuuntaista taksimatkaa kuukaudessa. Asiakasmaksu on julkisen joukkoliikenteen mukainen kertamaksu. Yli 65-vuotiaiden kuljetuspalvelu haetaan ikäihmisten palveluohjauksesta.
 
Ikääntyneet voivat olla vamman tai sairauden perusteella oikeutettuja vammaispalvelulain mukaisiin kuljetuspalveluihin, katso vammaispalveluiden kuljetuspalvelut.
 
Lisätietoja kuljetuspalveluiden käyttöön liittyvistä asioista:
Palvelusihteeri p. 044 703 6474
 
Tietoa kulkemisesta ja pysäköinnistä myös 65+ -palvelukoosteesta.

Mietitkö kuljetuspalvelua?

Arvioi mahdollisuutesi saada sosiaalihuoltolain mukaista kuljetuspalvelua

Arvioi mahdollisuuttasi saada vammaispalvelulain mukaista kuljetuspalvelua

Tulosta tarvittaessa

kuljetuspalveluhakemus (word)

kuljetuspalveluhakemus (pdf)

Ikäihmisten ja erityisryhmien palveluohjaus

  • Käyntiosoite work Vanhantullinkatu 4, 2. krs, 90100 Oulu
  • Puhelin Erityisryhmien palvelut
    work 044 703 5275 (ma–pe klo 9–11 ja 12-15)
    Ikäihmisten palvelut
    work 050 571 0494 (ma–pe klo 9–11)
  • Aukioloajat Toimisto ma–pe klo 9–11 ja 12–15
  • Yllä olevat numerot on tarkoitettu ensisijaisesti uusille asiakkaille. Palveluita jo saavat vammaispalvelu- ja mielenterveysasiakkaat voivat soittaa omalle työntekijälleen ke 10–11 ja kehitysvamma-asiakkaiden asioissa ma ja to klo 10-11. Ikäihmisten palveluja jo saavat asiakkaat voivat soittaa omalle työntekijälleen arkisin klo 12–13.

Tiedot esitetään hCard-muodossa.