Siirry suoraan sisältöön

Ajankohtaista Ajankohtaista

< Takaisin

Kaupunkilaiset mukaan ideoimaan tulevaa

Oulu kysyy ideoita ja arvoja Ou jees! -kampanjalla.

Oulussa pohditaan parhaillaan kaupungin tulevaisuutta: Millainen on Oulu vuonna 2026? Millaiseksi Oulu on kehittynyt ja millaiseksi sen pitäisi kehittyä? Oulu haastaa kaupunkilaiset mukaan suunnittelemaan ja ideoimaan tulevaisuuden Oulua Ou jees! -kampanjalla.

"Oulu on kaupunki, jossa asukkaat osallistuvat ja vaikuttavat. Odotan, että kyselyyn ja ideointiin osallistuu mahdollisimman runsas ja monipuolinen joukko oululaisia”, kertoo kaupunginjohtaja Päivi Laajala.

Kysely ja kampanja liittyvät Oulun tulevan kaupunkistrategian valmisteluun. Strategiaa tehdään työnimellä Oulu 2026.

”Uudistusten tavoitevuodeksi olemme asettaneet vuoden 2026. Oulu hakee samalle vuodelle myös Euroopan kulttuuripääkaupungin asemaa. Siksi pyydämme ajatuksia Oulusta, Oulun arvoista ja esimerkiksi siitä, mikä tekee Oulusta kulttuuripääkaupungin”, Laajala sanoo.

Ensin kysely, ideat seuraavat

Kampanjan ensimmäisessä vaiheessa kaupunki kartoittaa oululaisten arvoja kyselyllä. Kysely on auki 18.9.–1.10. osoitteessa http://oujees.oulu.com. Vastaajien kesken arvotaan Kooman suunnittelemia Oulu 2026 -collegeja.

Kampanjan toinen vaihe myöhemmin syksyllä keskittyy ideointiin. Kuka tahansa voi julkaista kampanjasivustolla oman ideansa, ideoita voi äänestää ja jakaa some-kanavissa hashtageillä #oujees ja #oulu2026. Suosituimpien ideoiden tekijöille tarjotaan mahdollisuus osallistua kaupungin strategian työstämiseen.

Kampanjasivusto ja kysely sijaitsevat osoitteessa http://oujees.oulu.com.

 

Lisätiedot:

Strategiapäällikkö Kari-Pekka Kronqvist, p. 044 703 1257
Verkkotiedottaja Satu Tähtinen, p. 044 703 1718
Viestintäpäällikkö Sari Valppu, p. 044 703 1145 

Kokousasiakirjat Kokousasiakirjat