Nauhoitamme puhelut palvelun laadun varmistamiseksi, nauhoitteita ei käytetä muihin tarkoituksiin.
Kiireettömissä asioissa pyydämme soittamaan ruuhka-aikojen (klo 8–9 ja klo 11–12) ulkopuolella.
Hyvinvointikeskuksissa, terveysasemilla ja neuvolan neuvontapalvelussa on käytössä takaisinsoittojärjestelmä. Voit jättää puhelinpalveluumme takaisinsoittopyynnön ma–to klo 8–15 ja pe klo 8–14. Näiden aikojen jälkeen puhelut ohjautuvat aukioloaikoina ma–to klo 16 asti ja pe klo 15 asti suoraan ajanvaraukseen ja virka-ajan ulkopuolella äänitiedotteeseen.
Takaisinsoittojärjestelmä toimii seuraavasti
1. Jos puhelinlinjat ovat varattuina, kuulet hetken kuluttua soittamasi puhelinpalvelun äänitiedotteen:
Hyvinvointikeskukset ja terveysasemat
"Tervetuloa puhelinpalveluun. Nauhoitamme puhelut laadun varmentamiseksi. Nauhoitteita ei käytetä muihin tarkoituksiin. Soititte ajanvaraukseen. Olemme kaikki varattuja. Jonotuksesta menee normaali puhelumaksu oman operaattorisopimuksen mukaisesti. Voitte jättää takaisinsoittopyynnön puhelinpalveluumme ma-to klo 8–15 ja pe klo 8–14. Mikäli haluatte, että soitamme teille takaisin, valitkaa numero 1 ja kuunnelkaa ohjeet. Voitte jäädä myös jonottamaan."
Neuvolan neuvontapuhelin
"Soititte neuvolan neuvontapalveluun. Olemme kaikki varattuja. Jonotuksesta menee normaali puhelumaksu oman operaattori-sopimuksen mukaisesti. Voitte jättää takaisinsoittopyynnön puhelin-palveluumme ma–to klo 8–15 ja pe klo 8–14. Neuvola-ajat ovat varattavissa myös Oulun omahoitopalvelussa www.oulunomahoito.fi. Mikäli haluatte, että soitamme teille takaisin, valitkaa numero 1 ja kuunnelkaa ohjeet. Voitte jäädä myös jonottamaan."
2. Paina numeroa yksi (1), jos haluat, että sinulle soitetaan takaisin.
Puhelinnumerosi rekisteröityy järjestelmään ja saat takaisinsoiton saman päivän aikana. Takaisinsoitot tulevat aikajärjestyksessä. Sinun ei tarvitse soittaa uudelleen terveysasemalle.
Kun ykköstä on painettu onnistuneesti, puhelin ilmoittaa seuraavasti:
"Soittopyyntönne on nyt vastaanotettu ja puhelunne päättyy automaattisesti. Soitamme teille takaisin mahdollisimman pian."
3. Jos et jätä takaisinsoittopyyntöä
Kuulet hetken kuluttua jonotusmusiikkia 20 sekunnin ajan ja tämän jälkeen seuraavan äänitiedotteen:
Hyvinvointikeskukset ja terveyskeskukset
"Olette edelleen jonossa. Teitä palvellaan mahdollisimman pian. Käytössänne on myös sähköinen terveyspalvelu osoitteessa www.oulunomahoito.fi."
Neuvolan neuvontapuhelin:
"Olette edelleen jonossa. Teitä palvellaan mahdollisimman pian. Neuvola-ajat ovat varattavissa myös omahoitopalvelussa www.oulunomahoito.fi."
4. Jonomusiikin jälkeen kuulet jälleen seuraavan äänitiedotteen:
"Mikäli haluatte, että soitamme teille takaisin, valitkaa numero 1 ja kuunnelkaa ohjeet. Voitte jäädä myös jonottamaan. "
5. Salainen numero tai numeron näytönesto estävät numeron jäämisen vastaajaan.
Jos käytät salaista puhelinnumeroa, voit kuitenkin jättää soittopyynnön ajanvaraukseen alla oleva ohjeen mukaisesti. Tähän on kaksi vaihtoehtoa:
1) Puhelimesta on mahdollista sallia numeron näkyminen muuttamalla sitä puhelimen asetuksista. Tarkemmat ohjeet löytyvät puhelimen käyttöohjeesta sekä omalta puhelinoperaattoriltasi.
2) Salainen numero on mahdollista saada näkyväksi näppäilemällä oman puhelinnumero ajanvarauksen numeroon soitettaessa. Jos puhelinnumeroasi ei voida tunnistaa, kuulet seuraavan äänitiedotteen:
"Puhelinnumeroanne ei voida tunnistaa, Näppäilkää puhelinnumeronne suuntanumeroineen. Painakaa lopuksi ruutu-näppäin."
Jos puhelinnumeroasi ei voi edelleenkään tunnistaa, kuuluu seuraava äänitiedote:
"Numeroonne ei voida soittaa. Puhelunne säilyy jonossa."
Takaisinsoittopyyntö Doro-puhelimella
Oulun kaupungin hyvinvointipalvelujen ajanvaraukseen voi jättää takaisinsoittopyynnön käytännössä kaikilla käytössä olevilla puhelimilla. Myös Doro-puhelimilla voi jättää soittopyynnön.
Jos soittopyynnön jättäminen ei onnistu, Doro-puhelimesta tulee tarkistaa, että siinä DTMF-valinta on päällä. Voit katsoa ohjeen tästä käyttöohjeesta sivulta 8-9. (Käyttöohje on mallille Doro 540X.)