Ajankohtaista

Oulun Omahoidon ajanvaraus uudistuu 9.1.

Oulun Omahoitopalvelussa otetaan käyttöön uusi ajanvaraussovellus tiistaina 9.1.2018. Uudistunut ajanvaraus näyttää kaikki terveydenhuoltoon varatut ajat samalla sivulla ja mahdollistaa asiakkaan perumaan muitakin kuin netin kautta varattuja aikoja. Ajanvaraus on lisäksi jatkossa kätevästi käytettävissä myös mobiililaitteilla.

Kuntalaiset voivat käyttää uutta ajanvarausta suomen-, ruotsin- tai englanninkielisenä. Ajanvaraukseen voi siirtyä entiseen tapaan kirjautumalla Oulun Omahoitoon tai vaihtoehtoisesti suoraan ouka.fi -sivujen kautta. Uusi ajanvaraus sisältää kaikki nykyiset ajanvaraukset lukuun ottamatta röntgen-ajanvarausta, jota ei toistaiseksi ole käytettävissä.

Uusi ajanvaraussovellus asennetaan maanantaina 8. tammikuuta, jolloin Omahoidossa voi esiintyä käyttökatkoksia ja toimintahäiriöitä.

Asioi toisen puolesta

Muutoksia tulee myös toisen puolesta asiointiin. Jatkossa huoltaja voi automaattisesti asioida Oulun Omahoidossa alle 10-vuotiaan lapsensa puolesta ja varata lapselleen aikoja, katsella laboratoriotuloksia, käyttää viestipalvelua, merkitä lapsen painomittauksia, täyttää terveyskorttia ja lisätä tiedostoja. Aiemmin huoltaja pystyi asioimaan alle 12-vuotiaan puolesta vain ajanvarauksen osalta. Puolesta-asiointiin tarvitaan 10-17-vuotiailta huollettavilta suullinen tai kirjallinen lupa, jotta oikeus puolesta-asiointiin voidaan lisätä.

18-vuotta täyttäneen henkilön täytyy ensin valtuuttaa toinen täysi-ikäinen asioimaan puolestaan Suomi.fi-valtuudet -palvelussa. Valtuutettu voi katsella valtuuttajan laboratoriotuloksia, käyttää viestipalvelua, seurata INR-arvoja, tehdä painomerkintöjä, täyttää terveyskorttia, lisätä tiedostoja ja vaihtaa terveysasemaa.

Puolesta-asiointi aloitetaan valitsemalla Omahoitopalvelussa ”Toisen puolesta-asiointi”. Avautuvalta sivulta löytyy lisäohjeita.

Uusi chat-palvelu avautui

Oulun Omahoidossa on lisäksi avautunut uusi chat-palvelu, jota pilotoidaan Kontinkankaan hyvinvointikeskuksessa ja Kaijonharjun terveysasemalla. Chatissa asiakas voi saada neuvoja ja ohjausta sairaanhoitajalta tai perua oman ajan sairaanhoitajalle tai lääkärille.

Chat avautuu valitsemalla Omahoidossa ”Terveyspalvelut” ja sen jälkeen ”Chat-vastaanotto”. Chat näkyy vain Kontinkankaan hyvinvointikeskuksen ja Kaijonharjun terveysaseman asiakkaille.

Jakolinkki