Oulun kaupungin ajankohtaiset uutiset

< Takaisin

Oulu-brändiä uudistetaan yhdessä oululaisten kanssa

Oulun kaupunki on aloittanut brändin uudistamisen. Työllä tavoitellaan kaupungin merkitykselliseksi tekemistä ja yhdenmukaista kuvaa Oulusta. Uudistus koskee niin visuaalista ilmettä kuin sitä millaisena Oulu haluaa näyttäytyä, millaiselta Oulu tuntuu, mistä Oulu puhuu ja miten se puhuu tulevaisuudessa.

Uudistustyön taustalla on tarve yhtenäisempään identiteettiin ja kaikille oululaisille ja Oulussa toimiville tahoille samaistuttavaa tapaa esitellä Oulua ja oululaisuutta. Euroopan kulttuuripääkaupunkityö toimii myös ajurina kaupunkibrändin uudistamiselle.

Oululaisilla on erilaisia mahdollisuuksia ottaa osaa uuden brändin syntyyn. Työ etenee vaiheittain siten, että ensimmäinen vaikuttamismahdollisuus alkaa 20. toukokuuta. Vastaa kyselyyn osoitteessa tulevaisuus.oulu.com.
 

Uusittu brändi julkaistaan syksyllä 2021. Samaan aikaan selviää, onko Oulu Euroopan kulttuuripääkaupunki vuonna 2026.

 

Lisätietoja:
viestintäjohtaja Mikko Salmi

 

Jakolinkki