Laskutus

Tämän sivun sisältö:

Vesilasku lähetetään neljästi vuodessa

Saat vesilaskun yleensä neljä kertaa vuodessa. Valitsethan ympäristöystävällisen e-laskun. Vesilaskulla on 21 päivän maksuaika. 

Jos asut kerros- ja rivitaloissa, huoneistokohtaisten vesimittareiden laskuttamisen hoitaa yleensä kiinteistön isännöitsijä.

Tasauslasku tasaa todellisen veden käytön

Sinun tulee ilmoittaa vesimittarisi lukeman kerran vuodessa, viimeistään silloin, kun saat kotiisi vesimittarilukemakortin. Ilmoituksen jälkeinen lasku on nimeltään tasauslasku. 

Lähetä vesimittarin lukema

Tasauslasku tarkoittaa, että laskussa tasataan todellinen veden käyttö, joka on aiemmissa laskuissa ollut arvio. Voit siis joutua joko maksamaan lisää vesimaksua tai saat palautusta. 

Lukeman ilmoittamisen jälkeen tarkistetaan vedenkulutuksesi vuosiarvio.

Vesilaskut ympäris­töys­tä­väl­lisesti e-laskuina

E-lasku on ekologinen vaihtoehto paperilaskuille. Voit vastaanottaa Oulun Vedeltä vesilaskut suoraan verkkopankkiisi e-laskuna. Saat e-laskun käyttöösi omassa verkkopankissasi. Tutustu huolella oman pankkisi e-laskupalveluun ja tee e-laskusopimus omassa verkkopankissasi. Valitse laskuttajaluettelosta Oulun kaupunki - vesilaskut.

Yritykset voivat hyödyntää verkkolaskua

Verkkolasku on sähköisessä muodossa lähetettävä ja vastaanotettava lasku, jossa on vastaavat tiedot kuin paperilaskussa. Lähetä vesilaskutukseen palvelua varten tarvittavat tiedot, niin saat yrityksesi seuraavan vesilaskun verkkolaskuna. Muistathan päivittää yrityksesi laskutustiedot Yritys- ja yhteistietojärjestelmä YTJ:hin ja verkkolaskuosoite Tietoyhteiskunnan kehittämiskeskukselle Tiekeen. 

Oulun Vesi saa tiedot yrityksistä automaattisesti YTJ:stä. 

Haluatko siirtää eräpäivää?

Vesilaskutuksen maksuvalvonnan hoitaa Oulussa Monetra Oy. Jos siis haluat esimerkiksi siirtää eräpäivää tai ilmoittaa tilinumerosi, ole yhteydessä Monetraan: 

ouka.myyntireskontra(at)monetra.fi tai puh. 044 7030731.