Kokeilut ja pilotit
Miten kulttuuriperintöä voidaan käsitellä digitaalisesti? Miten tekoäly muuttaa tekemistä? Millainen on toimiva digitaalisen viestinnän resepti? Kuinka käytämme dataa toiminnan kehittämisessä? KUDOS-projektin keskiössä oli kuntien kulttuuritoiminnan haasteisiin vastaavat, käyttäjälähtöiset digitalisaatioon pohjautuvat ketterät kokeilut. Tavoitteena oli kehittää kuntien kulttuuritoiminnan yhteistyötä ja toimintaympäristöjä, lisätä kulttuuritoiminnan vaikuttavuutta ja uudistaa kulttuurialan palveluita ja toimintatapoja.
KUDOS-projektissa toteutettiin 13 pilottikokeilua, jotka toteutuvat kuntien kulttuuritoiminnan rajapinnoissa. Aiheet käsittelivät muun muassa sähköistä asiointia, tekoälyä, viestintää, kulttuuriperinnön digitalisointia, asiakaspalvelua ja tuotannonsuunnittelua.