Asiakaspalvelun itsepalvelukioski avattiin International House Oulussa
Uusi itsepalvelukioski tarjoaa puheohjattua asiakaspalvelua kaupungin asioista kiinnostuneille useilla eri kielillä. Kioski tuo helposti lähestyttävän ja hyödyllisen palvelupisteen BusinessAsemalle osoitteessa Uusikatu 52.
Ratkaisu pilotoidaan International House Oulussa (IHO) osana kaupungin digitaalisten palveluiden kehittämistä. Ratkaisun tekoälypalveluna toimii OuluBot. Oulubot on virtuaaliassistentti, joka mahdollistaa asiakkaiden ohjauksen ja neuvonnan 24/7.
Innovatiivinen teknologia ja tietoturva etusijalla
Pilotti perustuu Creoir Oy:n kehittämään puheentunnistusteknologiaan, jossa käytetään itsepalvelukioskiin optimoitua mikrofoniratkaisua.
Ratkaisu mahdollistaa reaaliaikaisen puheentunnistuksen suoraan laitteistossa ilman nettipohjaisia palveluja, mikä takaa korkean tietosuojan ja toimintavarmuuden myös mahdollisissa verkkokatkoksissa.
Osana BusinessAseman palvelutarjontaa toimiva itsepalvelukioski tukee useita kieliä, mikä tekee siitä saavutettavan myös kansainväliselle asiakaskunnalle.
Innovaatiopäällikkö Olli Rantala kertoo, että yritysten kanssa tehtävä yhteiskehittäminen liittyy Oulun kaupungin strategiseen tavoitteeseen toteuttaa älykkäämpää ja saavutettavampaa asiakaspalvelua Oulussa. Yhteistyö Creoir Oy:n kanssa tuo yhteen huipputeknologian ja kaupungin digitaalisen kehityksen tavoitteet.
Katso myös