Oulun kaupunki korvaa palkanmaksujen keskeytyksiä korona-ajalta korkeimman oikeuden päätöksen mukaisesti
Oulun kaupunki on saanut päätöksen korkeimmalta oikeudelta, jonka mukaan kaupunki tulee korvaamaan palkanmaksujen keskeytyksiä korona-ajalta.
Kaupunki pitää hyvänä, että nyt on saatu lainvoimaiset tuomiot ja niihin voidaan tarkemmin perehtyä heti lomien jälkeen elokuussa.
Oikeusprosessi on ollut pitkä. Palkanmaksun keskeytykset ajoittuivat koronavuoden kevääseen vuonna 2020 eli asiaa on käsitelty yli kuusi vuotta.
Asia on valtakunnallisesti merkittävä työnantajien näkökulmasta, sillä korkein oikeus on tehnyt työsopimuslain 2. luvun 12§ tulkintaa, ja antaa näin ohjeet mahdollisiin tulevaisuuden tilanteisiin.
Kaupunki käsittelee asiaa tarkemmin elokuussa ja ottaa yhteyttä niihin työntekijöihin, joita asia koskettaa
Oulun kaupunki käsittelee asiaa tarkemmin elokuussa yhdessä pääluottamusedustajien kanssa. Oulun kaupunki ottaa myös elokuussa yhteyttä niihin työntekijöihin, joita asia koskettaa.
Oulun kaupunki myös suorittaa päätösten mukaiset korvaukset niille työntekijöille, jotka ovat niihin oikeutettuja.