Siirry suoraan sisältöön

Ajankohtaista Ajankohtaista

< Takaisin

Keskustelutilaisuus Ou jees! -kampanjan ideoista pääkirjastolla 14.2. klo 17

Kaupunkilaisilta saatiin yli 500 kehittämisideaa.

Oulun kaupunki on kerännyt kaupunkilaisilta ideoita Oulun kehittämiseksi Ou jees! -kampanjalla tammi-helmikuussa. Kampanjan päättää avoin keskustelutilaisuus ideoista Oulun pääkirjastolla ystävänpäivänä, keskiviikkona 14.2.

Tilaisuus järjestetään kirjaston uudessa tapahtumatila Laiturissa klo 17 alkaen. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Pääkirjaston tilaisuudessa tykätyimpien ideoiden jättäjät pääsevät tapaamaan kaupungin johtajistoa ja keskustelemaan ideoidensa toteuttamismahdollisuuksista. Paikalla ovat kaupunginjohtaja Päivi Laajala, BusinessOulun johtaja Juha Ala-Mursula, sivistys- ja kulttuurijohtaja Mika Penttilä ja yhdyskuntajohtaja Matti Matinheikki.

Tervetuloa tutustumaan kampanjan tykätyimpiin ideoihin ja keskustelemaan niistä!

Facebook-livelähetystä tilaisuudesta voi seurata Oulun kaupungin Facebook-tilillä osoitteessa https://www.facebook.com/Oulu.Finland/

506 kehittämisideaa kaupunkilaisilta

Kaupunkilaiset jättivät kolmiviikkoisen kampanjan aikana yhteensä 506 kehittämisideaa. Ideoihin voi tutustua kampanjasivustolla osoitteessa http://oujees.oulu.com. Sivustolla on myös voinut äänestää ideoista parhaat esille tykkäämällä.

Tykätyimmät ideat:

1. Kortti- ja lautapelikahvila keskustaan

2. Maauimala

3. Kellon Kiviniemestä Haukiputaalle oma bussilinja

4. Ilmainen ehkäisy kaikille alle 25-vuotiaille

5. Risteilyalus Oulu - Ruotsi

6. Vanhat talot säilytettävä

7. Ravintolalaivoja rantaan

8. Kaupunkipyörät Ouluun

9. Puita Rotuaarille

10. Parannuksia joukkoliikenteeseen

11. Joulutori

12. Oulun joukkoliikenneongelmalle ratkaisu

13. Kannustetaan julkisten ajoneuvojen käyttöön laskemalla hintoja

14. Lisää saunakulttuuria

15. Kaupungin tilat maksutta yhdistysten käyttöön

Ideat on avattu tarkemmin verkossa: https://oujees.oulu.com/tykatyimmat-ideat/

Monet jätetyistä ideoista liittyivät kulttuuriin, luontoon ja kaupallisiin palveluihin. Lukuisia ehdotuksia tuli myös joukkoliikenteen parantamiseksi. Maauimalan rakentamista Ouluun ehdotettiin peräti kahdeksan kertaa.

Ou jees! -kampanja liittyy Oulun tulevan kaupunkistrategian valmisteluun. Strategiaa tehdään työnimellä Oulu 2026. Tavoitevuosi on sama, jolle Oulu hakee Euroopan kulttuuripääkaupungin asemaa.

Somessa kampanja on näkynyt tunnisteilla #oujees ja #oulu2026.

 

Lisätietoja medialle:

Strategiapäällikkö Kari-Pekka Kronqvist, p. 044 703 1257

Verkkotiedottaja Satu Tähtinen, p. 044 703 1718


Kokousasiakirjat Kokousasiakirjat