Opiskelu
Koulun omat pedagogiset linjaukset ja opetuksen kehittäminen
- Tuen uudistukset
- Tuen tarpeiden huomioiminen
- Yhteisopettajuuden lisääminen
- Arviointikulttuuri, yhtenäiset arviointikäytänteet
- Yhtenäiskoulukulttuuri
Oppilaiden perustaitojen vahvistaminen
Koulun toimenpiteet luku- ja kirjoitustaidon sekä matematiikan taitojen oppimisen vahvistamiseen
Äidinkielen ja muiden lukuaineiden tunneilla harjoitellaan monipuolisesti sujuvaa luku- ja kirjoitustaitoa. Erilaiset kirjallisuusprojektit kehittävät monipuolisesti sujuvaa luku- ja kirjoitustaitoa. Tunneilla harjoitellaan erilaisia opiskelutekniikoita. Oppilaille järjestetään säännöllisesti lukuvälituntitoimintaa lukuvuoden aikana.
Monitoimitalon kirjasto mahdollistaa yhteistyön kirjastotoimen kanssa. Vapaa-ajan lukemiseen innostetaan erilaisten lukukampanjoiden avulla esim. Kirjallisuusdiplomeilla.
Matematiikan opetuksen kehittämistyö jatkuu edelleen. Matematiikan aineenopettajat, luokanopettajat ja erityisopettajat suunnittelevat yhdessä oppilaiden matematiikan opiskelua. Vuosiluokilla 1-6 matematiikan perustaitoja vahvistetaan hyödyntämällä konkretiavälineitä. Oppilaille järjestään erilaisia matematiikkakerhoja opiskelun tueksi. Oppilaita kannustetaan opiskelemaan matematiikkaa ja kehittämään matemaattista ajattelua. Koulussamme on käytössä Matematiikkadiplomit.
Yhteisopettajuuden määrän lisääminen ja vahvistaminen
- yhteissuunnitteluun sitoutuminen ja säännöllisen ajan varaaminen
- vuosiluokkatiimien ja aineryhmien yhteistyö
- joustavat ja muunneltavat oppimisympäristöt
- saman oppiaineen oppituntien palkittaminen
Laadukas ja yhdenmukainen varhainen tuki perusopetuksessa osana tuen jatkumoa
Oppimisen tuen uudistus on käynnistynyt lukuvuoden 2025-2026 aikana. Keskeistä on yhteisten toimintamallien kehittäminen ja kokeilu koulussamme. 1.-2.-luokkien oppilaat osallistuvat arviointikeskusteluun. Oppimiskeskustelut järjestetään 3.-9.-luokkalaisille oppilaille. Tuen uudistuksesta tiedotetaan huoltajia lukuvuoden aikana.