Ajankohtaista Ajankohtaista

< Takaisin

Oulu10 saanut kiitosta asiakaspalvelustaan

Oulu10-palvelujen asiakaspalvelu on saanut viime aikoina kiitosta asiakaspalvelustaan. Hyvää palautetta on vastaanotettu sekä kaupungin palautekanavasta että mystery shopping -tutkimuksesta. Aulassa sijaitsevalla pikakyselyllä tulos on yleensä 4,5/5. Pikapalautteita annetaan noin sata kuukaudessa. Erityisen tyytyväisiä kaupunkilaiset ovat kasvokkaiseen asiointiin, chat-palveluun sekä Facebookin Messenger -sovelluksen käyttöön.

Asiakaspalvelua on kehitetty yhden luukun periaatteeksi sekä monikanavaiseksi yhteistyössä toimialojen asiantuntijoiden kanssa. Kuntalainen saa palvelua Oulu10:n palvelupisteissä ja eri välineissä niin puhelimella, paikan päällä kuin sähköisesti. Myös muita konkreettisia uudistuksia on otettu käyttöön, kuten chat-palvelun laajentuminen sekä salamatulkkaus, joka on auttanut vieraskielisten asioinnissa. Myös pop up -palvelupisteitä on kokeiltu esimerkiksi oppilaitoksissa ja kauppakeskuksissa.

Yksi asiakaspalvelua parantava uudistus on Kuukkeli-niminen Sharepoint-pohjainen työkalu, joka vähentää turhaa sähköpostiliikennettä. Työntekijät pääsevät itse hallinnoimaan tiedostojaan ja pitämään kaikki ajan tasalla asioistaan ja yhteystiedoistaan.

Mystery shopping -tutkimuksen avulla on saatu lisätietoa palveluista ja voitu parantaa sitä lyhyelläkin aikavälillä. Asiakaspalvelun kehittäminen on osa Avoin osallisuus ja asiakkuus -osahanketta, joka kuuluu 6Aika-hankkeeseen.


Asiakaspalvelu, Oulu10

  • Käyntiosoite work Oulu10 A, Torikatu 10, 90100 OULU
  • Postiosoite postal PL 27 90015 OULUN KAUPUNKI
  • Puhelin Asiakaspalvelu work 08 558 558 00,
    ma - to klo 8 - 17 ja pe 8 - 16 (vastaamme Oulun kaupungin palveluita koskeviin kysymyksiin)

    Kaupungin puhelinvaihde work 08 558 410
  • Sähköposti
  • Aukioloajat Ma - to 8 - 18 ja pe 8 - 16, (arkipyhiä edeltävinä arkipäivinä klo 8 - 16)

  • Katso mahdolliset poikkeukset aukioloajoissa
Tiedot esitetään hCard-muodossa.