Oulun kaupungin asiakasohjauksesta ja neuvonnasta eli Oulu10-palveluista saat tietoa, ohjausta ja neuvontaa kaikista kaupungin palveluista.
Oulu10-asiointipisteiden asiakastietokoneilla voit hoitaa asioitasi sähköisissä palveluissa ja tulostaa mm. lomakkeita, maksaa kaupungin laskuja, ostaa lippuja ja muita tuotteita. Voit myös hoitaa online-yhteydellä Kelan asioitasi.
Keskustan asiointipisteessä on käytössä salamatulkkauspalvelu, minkä avulla palvelua saa lukuisilla eri kielillä.
Tarvittaessa saat myös opastusta sähköisten palveluiden käytössä ja lomakkeiden täyttämisessä.
Voit hakea Oulu10:n asiointipisteistä Oulun kaupungin esitteitä.
Oulu10-asiointipisteissä voit maksaa ostokset yleisimmillä pankki- ja luottokorteilla sekä käteisellä. Liikunta-, kulttuuri- ja bussilippuja voit maksaa myös SmartumPaylla ja ePassilla. Liikunta- ja kulttuurilippuja voit lisäksi ostaa Edenred-kortilla ja Oulun kaupungin liikuntapalveluiden, Ticketmasterin ja Lippu.fi:n lahjakorteilla.
Toimi näin
Kysy neuvoa OuluBotilla, ota yhteyttä puhelimitse tai sähköpostilla tai asioi Oulu10-asiointipisteissä. Voit myös kysyä neuvoa Oulun kaupungin Facebook-, Instagram- ja X-sivuilla. Kysymykseesi vastaa Oulu10:n asiakaspalvelija. Tarvittaessa hän ohjaa sinut edelleen kaupungin muulle asiantuntijalle.
Jos OuluBot ei osaa vastata kysymykseesi, se ohjaa keskustelusi asiakaspalvelijalle. Voit myös pyytää OuluBottia siirtämään keskustelusi asiakaspalvelijalle. Lisäksi voit iltaisin ja viikonloppuisin jättää viestin OuluBotille. Oulu10:n palveluasiantuntija käsittelee viestisi seuraavana arkipäivänä.
Käytössäsi ovat ympäri vuorokauden Oulun kaupungin sähköiset palvelut ja verkkosivut.
Voit ladata OuluBotin mobiililaitteeseesi. Katso ohjeet OuluBotin verkkosivulta.