Asiakasohjaus ja neuvonta

Oulun kaupungin asiakasohjauksesta ja neuvonnasta, Oulu10:stä saat tietoa, ohjausta ja neuvontaa kaikista kaupungin palveluista.

Oulu10-asiointipisteiden asiakastietokoneilla voit hoitaa asioitasi sähköisissä palveluissa ja tulostaa mm. lomakkeita, maksaa kaupungin laskuja, ostaa lippuja ja muita tuotteita. Voit myös hoitaa online-yhteydellä Kelan asioitasi.

Keskustan asiointipisteessä on käytössä salamatulkkauspalvelu, minkä avulla palvelua saa lukuisilla eri kielillä.

Tarvittaessa saat myös opastusta sähköisten palveluiden käytössä ja lomakkeiden täyttämisessä.

Voit hakea Oulu10:n asiointipisteistä Oulun kaupungin esitteitä.

Oulu10-asiointipisteissä voit maksaa ostokset yleisimmillä pankki- ja luottokorteilla sekä käteisellä. Liikunta- ja kulttuurilippuja voit maksaa SmartumPaylla, ePassilla ja Edenred-kortilla sekä Ticketmasterin ja Oulun kaupungin liikuntapalveluiden lahjakorteilla.

Toimi näin

Kysy neuvoa OuluBotilla, ota yhteyttä puhelimitse tai sähköpostilla tai asioi Oulu10-asiointipisteissä. Voit myös kysyä neuvoa Oulun kaupungin Facebook-, Instagram- ja X-sivuilla. Kysymykseesi vastaa Oulu10:n asiakaspalvelija. Tarvittaessa hän ohjaa sinut edelleen kaupungin muulle asiantuntijalle.

Jos OuluBot ei osaa vastata kysymykseesi, se ohjaa keskustelusi asiakaspalvelijalle. Voit myös pyytää OuluBottia siirtämään keskustelusi asiakaspalvelijalle. Lisäksi voit iltaisin ja viikonloppuisin jättää viestin OuluBotille. Oulu10:n palveluasiantuntija käsittelee viestisi seuraavana arkipäivänä.

Käytössäsi ovat ympäri vuorokauden Oulun kaupungin sähköiset palvelut ja verkkosivut.

Voit ladata OuluBotin mobiililaitteeseesi. Katso ohjeet OuluBotin verkkosivulta.

Bussi- ja liikuntalippujen lataaminen kortille

Digituki

International House -palvelu

Kalastusluvat

Laskujen maksaminen

Pysäköinninvalvonta

Tapahtumaliput

Venepaikat

Viljelypalstat ja viljelylaatikot

Yritysneuvonta